TheBlondeOne

En blogg om en blondin, svårare än så är det inte!

Gaby update!

Kategori: Allmänt

Det har hänt mycket sedan jag sist skrev om Gaby, det visade sig att hon hade borrelia och även ett fel sedan födseln.

Ett av hennes blodkärl som går till levern var delad på två så att det även gick direkt till hennes hjärta.

Veterinären gav oss två alternativ, antingen så kunde vi strunta i det och då skulle hon dö inom några år och hon skulle även bli mycket sämre än hon redan var, hon var konstant trött och kissade överallt.

Det andra alternativet var att de kunde operera henne och sätta dit en metallring som sakta klämdes åt och ströp blodtillförseln som gick direkt till hjärtat, det skulle göra att hon blev en riktig dvärgpinscher och helt frisk igen, men det tog även bort några av hennes levnadsår. Jag ville bara att hon skulle bli bra och kunna ha ett riktigt hund liv så vi (jag och min pappa) bestämde oss för att ge henne den möjligheten. Det var inte billigt och jag står i stor skuld till min pappa (även om han inte sagt att jag behöver betala tillbaka) men det var det värt, vi fick ju även ut en del på doldafelförsäkringen!

Och nu har hon blivit mycket bättre och kanske lite små jobbig men jag älskar henne fortfarande ;)

 

Lite bilder före och efter operationen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Kommentera inlägget här: